Czerwiec, 2012

Industriada i powrót do domu

Sobota, 30 czerwca 2012 · Komentarze(7)
Skaldowie Hymn kolejarzy wąskotorowych

Po imprezowym piątku i deklaracji odnośnie Uphillu na Śnieżkę, dzisiaj od rana czekała nas wycieczka po okolicy, w końcu jest Industriada, trzeba z tego skorzystać. Plan niestety nieco się zmienił, jednak najważniejszy punkt programu pozostał, Bytom Karb - stacja wąskotorówki. Oczywiście nie mogło się obyć bez jazdy rowerem więc zabieramy nasze rumaki i w drogę. Jedziemy w 5-cio osobowym składzie Darek, Anetka, Wiktor, Igorek i oczywiście Ja. Trochę kluczymy po Bytomiu, informacje na stronie nie były zbyt precyzyjne, ale w końcu docieramy na miejsce.

Wjazd pociągu na stację © amiga

Nie dość, że mamy okazję pooglądać lokomotywy, wagony, w zasadzie całą infrastrukturę kolejową, to na dokładkę możemy zobaczyć proces powstawania murali.

Powstające Murale © amiga

Lokomotywa © amiga

Stoi na stacji... © amiga

Postanawiamy pojechać kawałek pociągiem, tzn. dojechać do Tarnowskich Gór, pakujemy rowery do specjalnie przeznaczonego na nie wagonu i zostawiamy je pod okiem czujnego kolejarza, a sami udajemy się do wagonów dla podróżnych.

Rowery odpoczywają w specjalnie przygotowanym wagonie © amiga

Chyba jest trochę cieplo © amiga

Jak to na kolei bywa, pociąg się zepsuł i musimy chwilę poczekać, chwila lekko się przeciąga i po 90 minutach w końcu ruszamy.

Pora odjazdu © amiga

Pociąg się nie spieszy, mamy okazję podziwiać piękne widoki, czasami po twarzach chłoszczą nas gałęzie, ale i tak jest fajnie. Mijani ludzie pozdrawiają, nas kiwają, machają, a niektórzy próbują nam chwilę towarzyszyć jadąc wzdłuż torów.

Niektórzy towarzyszą nam rowerowo © amiga

A inni nas wyprzedzają © amiga

Jedzie pociąg... © amiga

Bo ja jestem proszę pana na zakręcie © amiga

Gdzieś tam w dali zauważam ławeczkę, popisaną czerwoną farbą, jest dość daleko, więc szanse na wykonanie dobrej foty są znikome. Jednak coś się udaje, przyglądając się pismu mam wrażenie, że już gdzieś to widziałem, jak będzie okazja to trzeba będzie się temu przyjrzeć z bliska. Wydaje mi się, że autorem tych sentencji musi być ten sam człowiek który opisuje Mury w pobliżu Miechowic.
Mój opis, Opis Darka.

Ławeczka - napisy jakby znajome © amiga

Uratowani jesteśmy! Bocian! Patrz! Bocian! © amiga

DSD widziana z wąskotorówki © amiga

W końcu wysiadamy z wąskotorówki i jedziemy jak ludzie dalej na rowerach, jest to niezła odmiana po długim staniu w kolejowym wagoniku. Żar lejący się z nieba wykańcza nas coraz bardziej. Szczęśliwie jedziemy głównie lasami w cieniu, jest nieco chłodniej, nieco przyjemniej, chwilami mamy ochotę trochę się podkręcić tempo z Wiktorem i Igorem, dajemy wszystko z siebie i... zaczynamy wyglądać coraz profesjonalniej, spore ilości "charakteru" odpadają z nas i rowerów po wysuszeniu ;), bądź przekroczeniu grubości 1cm :)

Igorek dał dzisiaj z siebie wszystko © amiga

Chwila odpoczynku © amiga

Po dojeździe na Helenkę muszę się pożegnać i jak najszybciej udać do domu. Miałem być max o 15:00 a jest już 16:00. Przydałaby się maszyna czasu, niestety ze sobą mam tylko rower, jedyne co mi pozostało po podziękować za rewelacyjny weekend i pognać do Katowic.

White Snow

Piątek, 29 czerwca 2012 · Komentarze(4)
Led Zeppelin immigrant Song Shrek III

Na dole wpisu cały Immigtant Song do posłuchania, przypomnienia.

Powrót z pracy zapowiadał się niewinnie, żadnych wyczynów, spokojna jazda, przyzwyczajanie się do geometrii Manfreda i tej niesamowicie szerokiej kierownicy. Sama trasa nie nastręczyła żadnych problemów, ot taki kawałek rowerówki do przejechania z Gliwic do Zabrza gdzie umówiłem się z Darkiem. Na miejscu spotkanie z jego wspaniałą rodziną i znajomymi. Kilka małych drinków i... decyzja jedziemy na "Diallo UpHill Race Śnieżka" w tym roku. Przyznam się, że dalej mam wątpliwości co do tej decyzji (co prawda już rok temu wyraziłem chęć zmierzenia się z tym wyzwaniem), czy dam radę, czy sobie poradzę, wiem jedno, jak powiedziało się A to teraz trzeba powiedzieć B. Jadę na 100%, mam miesiąc na przygotowanie się, będzie ciężko, rower musi przejść kilka zmian związanych z podjazdami, a w ciągu miesiąca muszę kilka razy zmierzyć się z kolejnymi podjazdami w Beskidach i okolicy, wydłużyć trasę do domu - wariant Mikołowski będzie optymalny. Siłownia i basen czekają.

Piękne okolice Helenki © amiga

Led Zeppelin - Immigrant Song (Live Video)

You are a beautiful, beautiful butterfly.

Piątek, 29 czerwca 2012 · Komentarze(4)
What a wonderful world - LOUIS ARMSTRONG

Pobudka o 4:30. Wstaję lekko nieprzytomny, przede mną trochę zajęć przy rowerze, wczoraj zdążyłem tylko założyć nowe opony Kenda Small Block Eight i przesmarować łańcuch oraz przerzutki. Na dzisiaj zostało zainstalowanie licznika, lampek, torby z narzędziami, wyregulowanie kierownicy i siodełka oraz kilku innych drobiazgów. W sumie na przygotowaniach schodzi grubo ponad godzina, później jeszcze śniadanie i pozbieranie gratów do pracy i w drogę.
Nie mogę jednak jechać zwykła trasą, muszę się nacieszyć "moim skarbem", wybieram teren, początkowo Starganiec, później lasami odbijam w kierunku Halemby, tam zielonym szlakiem w kierunku Zabrza Makoszowy, chwila niebieskim Zabskim szlakiem i w końcu hałda w Sośnicy.
Pogoda fantastyczna, poranek piękny, chce się żyć, jeździć, dzisiaj Świat to za mało :). Gdyby nie konieczność dojazdu do pracy to pewnie pojechałbym gdziekolwiek tylko się da.

Starganiec o poranku © amiga

You are a beautiful, beautiful butterfly. © amiga

Konik, z drzewa koń na biegunach © amiga

Teren z rana jak śmietana © amiga

Jak tu pięknie © amiga

Mój piekny Śląsk © amiga

Jedno z najdziwnieszych miejsc, lubię je © amiga

Mój skarb o poranku © amiga

Rower ze słońcem w koronie © amiga

*Tytuł to cytat z filmu "Aliens IV"

Narodziny Manfreda

Czwartek, 28 czerwca 2012 · Komentarze(8)
IRA - Szczęśliwego Nowego Jorku

I w końcu nastąpiła ta niesamowita chwila, smutna ale i radosna. Narodził się Manfred (dzięki zmarłemu Zygfrydowi dostał sporo całkiem niezłych podzespołów). Ze Szfagrem zdążyliśmy oblać nową ramę na szybko, po kilku drinkach po raz pierwszy pojechałem do lasu na Manfredzie, musiałem poczuć to twarde siodełko, tą szeroką kierownicę. Teraz znowu muszę się przyzwyczaić to tej geometrii, w sumie trochę ponad 5km na mały rozjazd i czuję Ekstazę, czuję zachwyt, prawie jak orgazm. Ogólnie dzisiaj mam dzień św. Mikołaja, poza rowerem dostałem równie wyczekiwaną kartę Benefitu MultiSport - teraz zostało już tylko z tego skorzystać. Dzisiaj jeszcze mnie czeka przełożenie opon na nowe, a w ciągu tygodnia modyfikacja napędu na 11-34 + wymiana tarczy hamulcowych i spadam w góry. Najbardziej się cieszę z jutrzejszego wyjazdu do pracy, w końcu na SPD-kach w końcu na KTM-ie

Tuż po rozpakowaniu © amiga

Pierwszy objazd Manfreda © amiga

Nowe perspektywy © amiga

Zobaczyć dawno niewidzianego przyjaciela

Czwartek, 28 czerwca 2012 · Komentarze(1)
Goran Bregović & Krzysztof Krawczyk - Mój Przyjacielu

Wracając czułem się jak dziecko przed wigilią oczekujące na prezent, ten dreszczyk, ta przeciągająca się chwila, dawno tego nie czułem. Chyba po raz pierwszy w tą stronę dałem z siebie wszystko na co było mnie stać. Tętno krążyło w okolicach 170 czasami przekraczając 200, nie miało to znaczenia, po prostu musiałem go zobaczyć, mojego przyjaciela, którego nie widziałem 6 tygodni. Nie miało znaczenia co jest po drodze, asfalt, teren, góra, dolinka, błoto, kałuża, kamienie. Nie miało znaczenia czy rozwalę Dziadunia na ostatniej prostej, czy się wyp...ę czy nie.
Rowerek jest jakieś 400m ode mnie u siostry, teraz szybko się przebrać coś zjeść i zap...am go zobaczyć.

Foty w następnym wpisie :)

Oczekiwanie

Czwartek, 28 czerwca 2012 · Komentarze(5)
Northern Kings - I Should Be So Lucky

Poranek mokry, ale już nie pada. Zastanawiam się jaką wybrac drogę, może jednak szosą ? O nie... wolę las, jest spokojniej, ale też pewnie błotniśnie.
Nie mylę się, chociaż... bywało gorzej. Na drogach jakieś szaleństwo, chyba cały Śląsk postanowił dzisiaj jechać samochodem. W panewnikach jakiś baran mija mnie na papier, sytuacja powtarza się w Gliwicach, wyprzedanie na zakręcie na podwójcej ciągłej to dzisiaj norma. Zdaje się, że niektórm deszcz wypłukał restki rozumu.
Liczę na to, że wieczorem będzie dużo spokojniej i niektórym rozum jednak wróci.

Fot dzisiaj nie robiłem, szykuję się na wieczorną sesję rowerka, KTM już w drodze, powinien dzisiaj dotrzeć, pewnie pojadę go przewietrzyć, sprawdzić jak się spisuje, co niedomaga, co należy poprawić, w końcu też jak człowiek pojadę w SPD-kach po 6 długich tygodniach. A miało być szybciutko, jak zapewniał serwis.

Dzisiaj w drodze odpaliłem 2 płyty Northern Kings, to w zasadzie same Covery w nowej aranżacji, wykonaniu, dziwnie się tego słucha, taki dość mroczny klimat. Większośc tekstów znam sprzed wielu lat i chyba głównie dlatego spodobało mi się to. Miłego słuchania i polecam resztę płyt tej kapeli, warto zobaczyć co można wyciągnąć z tak oklepanych tekstów.

Poprzez Chudów i Mikołów do domu

Środa, 27 czerwca 2012 · Komentarze(3)
Machinae Supremacy - Player One

Kolejny piękny dzień, kolejny wyjazd z pracy, jako że nic się nie sp...o to pojechałem mocno okrężną trasą do domu. Początek standardowy - tzn hałda w Sośnicy, później odbiłem przez Piaskową w kierunku Chudowa, dalej na Mikołów i poprzez Podlesie i Kostuchnę do domu. Niby nic wielkiego, ledwie 20 km więcej niż normalnie, ale trasa została wybrana głównie ze względu na podjazdy potrafiące ciągnąć się przez 1-2km. Niektóre podjazdy dawały popalić, ale po każdym był na szczęście zjazd na którym można było chwilę odpocząć. Wszystko po to aby przygotować się do sezonu w Beskidach. Najwyższa pora :)

Inkarnacja Zygfryda już wysłana, dostałem potwierdzenie, że jest w drodze do Katowic. Jutro powinien dotrzeć, jutro będzie objazd okolicy, już się cieszę.

Chudów wieczorem © amiga

Rynek w Mikołowie © amiga

Młoda bikerka © amiga

Fontanna radości ;P © amiga

Ślad jest na moim profilu Endomondo, nie będę ich wklejał już na bloga, strasznie później żre to zasoby komputera, Opera potrzebuje ok 1GB pamięci do załadowania wpisów z czerwca ;P

Poranek na hałdzie

Środa, 27 czerwca 2012 · Komentarze(0)
KSU - Za mgłą

Poranek chłodny, wietrzny, wiatr chyba z zachodu więc jedzie się ciężko, ale przyjemnie, po wymianie opony i regulacji hamulcy wybieram trasę przez hałdę w Sośnicy, muszę mieć chociaż jedną górkę, a "Patrząc z góry wokoło, Świat wydaje się lepszy..."

Ps. Dzisiaj żadnej awarii, żadnych urwanych szprych, rozciętych opon itd...

Poranny widok z hałdy © amiga

I pięknie jest... © amiga

Kolejny zjazd idealny do pogadania © amiga

popracowo, awaryjnie na skróty

Wtorek, 26 czerwca 2012 · Komentarze(9)
Cela nr 3 - Miasto

Tak sobie jakoś dzisiaj przypomniałem o tej kapeli. Dawno ich nie słyszałem, a wieki temu mój kuzyn w niej grał :)

Wieczorową porą na szlaku © amiga

Wracając do dzisiejszego dnia, to poranna awaria miała swoje dalsze konsekwencje:
Dziadunio Story
Koło Dziadunia oddane do serwisu w Gliwicach na ul.Mitręgi. Rano umawiałem się z serwisantem, że o 16:00 odbieram je naprawione. Profilaktycznie dzwonię o 15:15 jak im idzie i czy już mogę po nie iść. Dowiaduję się, że serwisant jest u dentysty, powinien być lada chwila, ale może lepiej bym odebrał koło później, tak o 18:00 a najlepiej jutro... qrwa. Krótka wymiana zdań, już nie taka miła i mam zadzwonić za godzinę, jak nie będzie zrobione to będzie o tym głośno w TV.
A tak na poważnie to ostatni raz tam cokolwiek kupuję i serwisuję. Mam głęboko w poważaniu taki serwis.

Rower jest sprawny dopiero o 18:00 (wymienione w sumie 7 szprych) wcześniej 2 wycieczki do w/w serwisu, pierwszy po koło a drugi po zacisk który baran serwisant wyciągnął i zachował dla siebie. Na dokładkę gdy byłem już w drodze powrotnej do domu czułem dalej lekkie bicie na tylnym kole, coś jest jeszcze nie tak. Zatrzymuję się szybkie oględziny i... okazuje się że obręcz przecięła częściowo oponę, na dokładkę przez to poranne bicie koła poprzestawiały się ustawienia klocków hamulcowych i teraz haczą o oponę. Cześć problemów usunąłem na miejscu, opona niestety do wymiany, na szczęście w domu leżą 2 komplety nowiutkich opon ;), teraz będą jak znalazł.

KTM Story
10:00
Dzwonię do Bikershop-u w Krakowie (dystrybutor KTM-a), rozmowa z gościem który prowadzi moją sprawę, zapewnia mnie, że rower z nową ramą będzie w przyszłym tygodniu na 100%, chwila rozmowy, ustalamy nawet kolor ramy itp.

13:00
Dzwoni do mnie serwis z Warszawy (tam gdzie kupiłem rower) z informacją że rama jest już na miejscu w barwach czarno-czerwonych, jeszcze dzisiaj składają rower, a jutro z rana wysyłka do Katowic. Pojutrze więc powinienem go mieć na stanie.
W końcu jakaś pozytywna wiadomość, ale też pewne zaskoczenie. Wygląda na to, że dystrybutor nie wie co robi serwis w Warszawie i KTM w Austrii.

21:00 Dostałem potwierdzenie z serwisu z Warszawy, że rower jest już poskładany i gotowy do wysyłki :)

Awaryjnie

Wtorek, 26 czerwca 2012 · Komentarze(9)
Hasiok - Heja Hołda

Kolejny dzień kolejny wyjazd do pracy. Coś się jednak złego dzieje z rowerkiem, już wczoraj na ostatnim kawałku po asfalcie czułem lekkie bicie na kole, ale jak to zwykle bywa, zapomniałem o tym. Dzisiaj w drodze do pracy znowu je wyczułem, wydawało mi się, że dojadę do Gliwic, a później się sprawdzi. Wybieram trasę przez Kończyce, niestety na ok 19km przejeżdżając przez węzeł A4 tylnie koło się blokuje. Krótkie oględziny i znajduję przyczynę, zerwane 4 szprychy, o dalszej jeździe nie ma mowy. Prowadzę rower przez część drogi (5km), idąc obok niego, co jakiś czas próbuję biec, jednak źle się biega z obciążeniem na plecach i rowerem w jednej ręce. Czuję, że dotarcie do Gliwic, do pracy zajmie mi grubo ponad godzinę, w końcu dzwonię po wóz techniczny umawiamy się przy lasku Makoszowskim przy granicy Zabrza i Gliwic. Za godzinę otwierają serwisy trzeba będzie zanieść koło ;( Fot już nie robiłem, a może jeszcze zrobię ?