testując czerwoną rowerówkę...

Wtorek, 30 lipca 2013 · Komentarze(0)
Aya rl - Skóra

Wybiła 16:45, pora wyjechać, starczy na dzisiaj, po niebie powoli suną ciężkie chmury, trochę się ich obawiam, jednak... wybieram teren, najwyżej nieco się „ubrudze”...
Tyle, że dzisiaj nie chce hałdy, od jakiegoś czasu zastanawiał mnie nowopowstały czerwony szlak w Rudzie Śląskiej. Wjeżdżam na niego w Kończycach, początek raczej standardowy, zresztą nie tylko on. Jakieś 60-70% wiem jak jest poprowadzone, części się domyślam, najbardziej intryguje jednak fragment gdzieś pomiędzy Wirkiem, Halembą, Bielszowicami, zupełnie nie mam pojęcia co tam zostało zrobione.
W zasadzie szlak niczym nie zaskoczył, mam do niego kilka drobnych uwag. Po pierwsze są 2 miejsca słabo oznaczone, dotyczy to 2 skrzyżowań, gdzie wypatrzenie, oznaczeń graniczy z cudem, drugi przypadek na podjeździe pomiędzy Wirkiem, a Kochłowicami gdzie znak informuje o skręcie w prawo a... drogi nie ma, domyślam się, że jeszcze nie ma ale powstanie :). Dobrze że i tak jest jak się dostać na drugą stronę... Zastanawiam się dla kogo jest dedykowana ta ścieżka, oprócz mnie. Całkiem sporo terenu, podjazdów, jak popada można się nieźle ubłocić. Rowery miejskie chwilami będą miały problemy z przejazdem. W sumie cieszę się, że ścieżka powstała, została oznaczona, ale widać „taniość” jej. Może się czepiam, ale w zasadzie rola „budowniczych” ograniczyła się do wbicia palików z oznaczeniami, Na Wirku dodatkowo na krótkim kawałku został wysypany żwir, na początku i końcu szlaku znalazły się gustowne ławeczki i chyba największy koszt to wymalowanie czerwonych pasów w Kochłowicach.... Myślę, że miejscami warto by było zainwestować nieco więcej i nieco wyprostować szlak, zamiast prowadzić przez kilkanaście dróżek w mieście, gdzie trzeba wypatrywać kolejnych oznaczeń... Ale jak pisałem czepiam się..., tak już mam...
Po dojeździe do granicy z Katowicami, krótki telefon, kilka min później spotykam się z qmplem, pora na piwo..., na oblanie przejechania całego czerwonego szlaku :)

Wiadukt w Rudzie Śląskiej © amiga

Ława na końcu ścieżki rowerowej © amiga