Nasze podróżowanie z Karoliną - Od Kielc do Rzeszowa :) - dzień szósty

Wtorek, 20 sierpnia 2019 · Komentarze(0)
Na dzisiaj mamy zaplanowany nieco krótszy odcinek niż w dniach poprzednich, chcemy dotrzeć do Suśca. W większości już jesteśmy spakowani, sakwy lądują na rowerach. Kończymy śniadanie i ruszamy kilka minut po ósmej.

Brama Roztoczańskiego Parku Narodowego w Zwierzyńcu
Brama Roztoczańskiego Parku Narodowego w Zwierzyńcu © amiga

Słońce jeszcze nie ogrzało świata, jest jednak przyjemnie. Opuszczamy Zwierzyniec, robiąc jeszcze kilka zdjęć, przystajemy nieco dalej przy stawach Echo, przy jednym z nich funkcjonuje plaża. O tej porze dnia jest jeszcze pusta. Mimo sporej reklamy, nie przestawia to sobą nic specjalnego. Może dlatego, że takich miejsc widzieliśmy już wiele. Nieco dalej z drugiej strony stawów trafiamy na MOR i wieżę widokową. Wchodzimy na górą, ponownie robimy zdjęcia.

Plaża przy stawach Echo
Plaża przy stawach Echo © amiga
Stawy Echo z wieży widokowej
Stawy Echo z wieży widokowej © amiga

Mijamy znaki informujące o wjeździe do Roztoczańskiego Parku Narodowego, tutaj samochody nie mają wjazdu, szutry są szerokie, nieźle ubite. Lasy przez który jedziemy jest potężny, drzewa wielkie, panuje fantastyczna cisza, jedynie ptaki od czasu do czasu dają znać o sobie. Osobiście jestem zachwycony tym odcinkiem :), mam nadzieję, że takie lasy będą się ciągnąć jeszcze długo.

Lasy w parku Roztoczańskim
Lasy w parku Roztoczańskim © amiga
Ubite szutry w parku
Ubite szutry w parku © amiga
Las w parku
Las w parku © amiga
Miejsce przyjazne rowerzystom - okolice Florianki
Miejsce przyjazne rowerzystom - okolice Florianki © amiga
Robimy sporo zdjęć ;)
Robimy sporo zdjęć ;) © amiga
Punkt widokowy na górce
Punkt widokowy na górce © amiga
Ikona na rozstaju dróg
Ikona na rozstaju dróg © amiga
Przed Góreckiem Starym
Przed Góreckiem Starym © amiga
Kościół pw. św. Stanisława Biskupa w Górecku Kościelnym
Kościół pw. św. Stanisława Biskupa w Górecku Kościelnym © amiga
Przydrożna kapliczka
Przydrożna kapliczka © amiga
Zabudowania w Górecku Kościelnym
Zabudowania w Górecku Kościelnym © amiga

Podążamy w kierunku Józefowa, dwa dni temu odpuściliśmy go sobie, by dojechać wcześniej do Zwierzyńca, ale cały czas mieliśmy go na liście miejsc do odwiedzenia. Pamiętam jak w zagrodzie Sitarskiej wspominano nam o tym miejscu o kamieniołomie, o Synagodze.  Pierwszym miejscem które zobaczyliśmy w Józefowie to piękny zalew i plaża :) Dzisiaj jest tutaj niewielu ludzi, ale pewnie w weekendy jest tłoczno :)

Zalew w Józefowie
Zalew w Józefowie © amiga
Centrum Józefowa
Centrum Józefowa © amiga
Synagoga w Józefowie - obecnie biblioteka
Synagoga w Józefowie - obecnie biblioteka © amiga

W centrum miasteczka chwila na ustalenie co pierwsze, wybór pada na Synagogę i nieco dalej położony Kirkut. To pierwsze miejsce pełni w chwili obecnej rolę biblioteki, gdy tam wchodzimy okazuje się, że jest opisana historia, pojawiają się wycieczki szkolne... pomysł jest trafiony.

Kirkut za to jest nieco oddalony od zabudowań, dobrze, że są oznaczenia inaczej ciężko było by trafić. Sam cmentarz jest opuszczony, ktoś co prawda od czasu do czasu odwiedza to miejsce, ale to wszystko.
Kirkut w Józefowie
Kirkut w Józefowie © amiga
Na terenie kirkutu w Józefowie
Na terenie kirkutu w Józefowie © amiga
Macewy na cmentarzu
Macewy na cmentarzu © amiga
Ktoś o tym pamięta.
Ktoś o tym pamięta. © amiga
Ktoś tutaj przychodzi
Ktoś tutaj przychodzi © amiga

Pora zawrócić i podjechać od dość charakterystycznej baszty widokowej i niesamowitych kamieniołomów. Wchodzimy na wieżę i ... aparaty idą w ruch. Nie jesteśmy sami :) Widoki zapierają dech.
Baszta widokowa w Józefowie
Baszta widokowa w Józefowie © amiga
Sporo schodów przed nami
Sporo schodów przed nami © amiga
Przez okienko w baszcie
Przez okienko w baszcie © amiga
Widoki na okolicę z Baszty
Widoki na okolicę z Baszty © amiga
Kamieniołomy w Józefowie
Kamieniołomy w Józefowie © amiga
Kamieniołom w Józefowie
Kamieniołom w Józefowie © amiga
Teraz trzeba w dół
Teraz trzeba w dół © amiga

Wracamy ponownie do centrum, jeszcze szybkie uzupełnienie zapasów i dopiero ruszamy dalej. Sześć kilometrów przez pola, pod wiatr i w pełnym słońcu wywołuje u nas wspomnienia z dnia poprzedniego. Chcemy jak najszybciej minąć ten odcinek. Gdy docieramy do granic lasu czujemy ulgę... Jazda ponownie staje się przyjemnością. Do Suśca jest coraz bliżej, gdy pojawia się wcześniejsza miejscowość zaczynamy rozglądać się za sklepami. Coś na kolację i kolejne śniadanie bardzo by się przydało ;)

Kościół Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Józefowie
Kościół Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Józefowie © amiga

Odwiedzamy jeszcze miejscowy kościółek, by po kilku minutach odszukać agroturystykę. Chwila rozmowy rozpakowujemy się na szybko. Na dojeździe nie było sklepu więc muszę poszukać czegoś. Okazuje się, że wszystkie sklepy znajdują się po jednej stronie Suśca... Wchodzę do jednego z nich. Jest nieźle zaopatrzony... Zakupami wypełniam plecak, a na kierownicy wisi reklamówka :) Mogę wracać.

W między czasie Karolina czaruje w kuchni. Dołączam do niej.
Po obiedzie i odpoczynku gdy słońce zaczyna już nieco słabiej grzać postanawiamy wybrać się na małą rundkę do szumów Tanwi. Korzystamy ze szlaku, ten jednak okazuje się chwilami mało przejezdny rowerami, pojawiają się rozległe piaskownice, czasami wąskie przejścia, mostki drewniane. Idziemy pieszo czasami tylko wspomagając się rowerami. Co jakiś czas stajemy, robimy trochę zdjęć i ruszamy dalej.

Szlak w kierunku szumów Tanwi
Szlak w kierunku szumów Tanwi © amiga
Fajna droga przez las
Fajna droga przez las © amiga
A takich ścieżek nie lubię
A takich ścieżek nie lubię © amiga
Piaskownica przed Szumami Tanwi
Szumy Tanwi © amiga
Tanew
Tanew © amiga

Szlak opuszczamy kilka km dalej niedaleko parkingu, tam w barze uzupełniamy elektrolity. Zaczynamy wracać, ale... jesteśmy niedaleko Huty Różaneckiej... tam znajdują się ruiny cerkwi, chyba warto podjechać. Ten krótki kawałek jest morderczy, spore nachylenie daje się nam we znaki... Później zjazd pod kościół i cerkiew, a po sesji trzeba podjechać to samo tylko z drugiej strony...

Przydrożna kaplicza
Pozostałości cerkwi w Hucie Różaneckiej © amiga
Ruiny cerkwi w Hucie Różaneckiej
Ruiny cerkwi w Hucie Różaneckiej © amiga

Przez Rybnicę wracamy do Suśca... Udało się :) Pora na kolację..., przeglądnięcie map i czas pójść spać.
Dzień był dość przyjemny...

A teraz trochę o agroturystyce pod Jałowcem... w Suścu.

Pokoje czyste, wysprzątane. Za to kuchnia... zero wyposażenia, chyba po raz pierwszy z czymś takim się spotykam, 2 garnki oba wyglądają jakby kopały się z koniem w świńskim korycie. Były 2 patelnie w tym jedna zarośnięta tłuszczem i brudem. Sztućców brakowało. Jakaś jedna łyżeczka, tępy nóż... Czajnik zakamieniony. Dziwi to o tyle, że nie było to tanie miejsce. Na dokładkę zapytaliśmy o pralkę i możliwość wyprania ciuchów... Zażądano od nas dodatkowej też wygórowanej opłaty, to po raz pierwszy podczas wszystkich naszych wypraw. Praktycznie zawsze albo pralka była dostępna od tak... albo gospodarze udostępniali nam ją w ramach opłaty za nocleg...  Na dokładkę około 22 gdy już poszliśmy spać pan gospodarz postanowił zaprosić nas na TV... Wybudził nas... masakra... Mam wrażenie, że szukał kompana do kieliszka.
Troch żałuję, że nie zanocowaliśmy gdzie indziej, ale nie mogliśmy spodziewać się takich atrakcji. Cóż...