Nasze podróżowanie z Karoliną - Od Kielc do Rzeszowa :) - dzień trzeci

Sobota, 17 sierpnia 2019 · Komentarze(0)
Zapowiada się gorący dzień. Wstajemy jak zwykle dość wcześnie, pora zacząć się pakować, przygotować śniadanie i w końcu ruszyć. Z racji tego, ze spaliśmy w schronisku nie tracimy czasu na suszenie namiotu, na dodatkowe pakowanie karimat itp.. W między czasie trochę rozmawiamy z jednym z podróżnych nocujących w tym samym schronisku :) Zresztą poznaliśmy go wczoraj wieczorem... Pogaduch z nim były o tyle pozytywne, że wymieniliśmy się wiedzą dot. dalszego fragmentu GreenVelo :) Jedziemy z przeciwnych kierunkach. O ile on kończy wyprawę to my zaczynamy.

Centrum Baranowa Sandomierskiego
Centrum Baranowa Sandomierskiego © amiga
Fajna droga wzdłuż wałów Wisły
Fajna droga wzdłuż wałów Wisły © amiga

Plan z grubsza mamy opracowany, dziś czekają nas długie przeloty, miejscowości w zasadzie nie będzie zbyt wiele. Przy wyjeździe z Baranowa popełniamy błąd... nie ten kierunek, zawracamy i odszukujemy właściwą drogę... Wyjeżdżając z miasteczka odkrywany jeszcze tereny rekreacyjne. Wczoraj tego nie widzieliśmy :)

Nagnajów k. Tarnobrzega - Dwór Padewiczów.
Nagnajów k. Tarnobrzega - Dwór Padewiczów. © amiga
Jezioro Tarnobrzeskie
Jezioro Tarnobrzeskie © amiga
Niesamowicie czysta woda
Niesamowicie czysta woda © amiga
Ciekawe czy woda jest ciepła
Ciekawe czy woda jest ciepła © amiga

Do Tarnobrzegu mamy dobre kilkanaście km, korzystamy z drogi wojewódzkiej, w zasadzie nie ma dla niej alternatywy. Ruch na szczęście nie jest zbyt wielki. Na wysokości jeziora Tarnobrzeskiego wbijamy się na drogę tuż przy nim... Samo jezioro robi na nas wrażenie, woda jest krystalicznie czysta... W Polsce raczej nieczęsto spotyka się takie miejsca :) Zachwycamy się nim.

Kościół pw. św. Marii Magdaleny w Tarnobrzegu
Kościół pw. św. Marii Magdaleny w Tarnobrzegu © amiga
Wnętrze kościoła św. Marii Magdaleny
Wnętrze kościoła św. Marii Magdaleny © amiga

Wjeżdżamy do Tarnobrzegu, trochę krążymy po centrum fotografując co się da... A ciekawych miejsc jest dość trochę. Piękny rynek, może poza kilkoma klockami komunistycznymi straszącymi od zachodniej strony rynku. Mija sporo czasu nim wyjeżdżamy z miasta.

Ratusz w Tarnobrzegu
Wnętrze kościoła NMP w Tarnobrzegu © amiga
Sklepienie kościoła
Sklepienie kościoła © amiga

Kierujemy się na Stalową Wolę licząc na to, że będzie równie pięknie. Odcinek drogi jest dość długi i jak szybko się okazuje, jest męczący. W zasadzie pozbawiony atrakcji, a samochody gnające drogą nie umilają jazdy. Tam gdzie się da uciekamy z głównej drogi..

Zamek Tarnowskich w Dzikowie
Zamek Tarnowskich w Dzikowie © amiga

W Stalowej woli mamy zaznaczone kilka miejsc, które chcemy odwiedzić, tak więc odbijamy na północ, podjeżdżamy pod Muzeum Regionalne i... w sumie to nic ciekawego, choć z rozmowy z jedną z mieszkanek wynikało, że to jest niesamowite miejsce... Cóż.., mamy różny poziom określenia niesamowitego miejsca. Zaczynamy zatem kierować się na południe, by wyjechać z miasta. Zaskakuje nas jeszcze rynek, straszy niesamowicie.. Wygląda jakby ktoś bo przeniósł z początku lat 90. Szukamy jakiejś restauracji, pora coś zjeść i... nic nie ma.. Bary na rynku straszą. przy głównej drodze nie jest lepiej... Muszę przyznać, że dawno tak brzydkiego miasta nie widziałem... Udaje się trafić na KFC... długo się nie zastanawiamy. Składamy zamówienie i ... można coś w końcu zjeść i chwilę odpocząć.

Ścieżki rowerowe z przeszkodami w Stalowej Woli
Drewniany kościół pw. św. Floriana z XIXw. w Stalowej Woli © amiga
Kaplica w Pysznicy-Olszowcu
Kaplica w Pysznicy-Olszowcu © amiga

Po posiłku jeszcze podjeżdżamy do pobliskiego drewnianego kościółka i opuszczamy to miasto, z myślą by nigdy więcej tutaj nie wracać. Nie ma po co...

Planowaliśmy dzisiaj dotrzeć do Biłgoraju, jednak wczoraj planując trasę nie doszacowaliśmy odległości, zapomnieliśmy o tym, że wpierw skierujemy się do Tarnobrzegu, że kilka km dołożymy w mijanych miastach. Te kilka to około 10... Gdy mamy w nogach 75 km widzimy znak 50 km do Biłgoraju...
Pora skorygować plany... Zaglądamy na mapy..., aż prosi się by znaleźć nocleg w Ulanowie...

Kościół modrzewiowy w Zarzeczu
Kościół modrzewiowy w Zarzeczu © amiga
Kościół św.Trójcy w Ulanowie
Kościół św.Trójcy w Ulanowie © amiga

Gdy tam dojeżdżamy posiłkujemy się panem Googlem... Obdzwaniamy okoliczne miejsca noclegowe, ośrodki, agroturystyki i... nic. Dopiero gdy dodzwaniamy się nieco dalej do Dąbrowicy mówiąc, że wystarczy nam miejsce na rozbicie namiotu i dostęp do łazienki... udaje się :) W zdecydowanie lepszych humorach docieramy na miejsce...

Centrum informacji w Ulanowie
Centrum informacji w Ulanowie © amiga
Kościół św. Jana Chrzciciela i św. Barbary w Ulanowie
Kościół św. Jana Chrzciciela i św. Barbary w Ulanowie © amiga
Zabytkowe zabudowania w Ulanowie
Zabytkowe zabudowania w Ulanowie © amiga

Wita nas właścicielka, długo z nią rozmawiamy :) jest bardzo miła, udostępnia nam kuchnię, dzięki temu możemy na spokojnie przygotować obiado-kolację ;) Dostajemy też zaproszenie na ognisko, ale nie korzystamy z niego. Mamy na wieczór inne plany. Musimy pochylić się też nad mapami by ustalić gdzie dalej... gdzie szukamy kolejnego noclegu... Nasz wybór pada na Zwierzyniec :), powinniśmy tam dotrzeć bez większego problemu.

Zachodzi słońce, a my pakujemy się do namiotu. Pora spać.