Piątek wieczór

Piątek, 17 kwietnia 2015 · Komentarze(0)
Kilkanaście minut po 16... wyjeżdżam... prognozy na popołudnie zupełnie się nie sprawdziły... miało padać, a świeci słońce... Może jedynie temperatura nie rozpieszcza, ale dalej to 15 stopni... sporo więcej niż miało być...
Bardzo szybko decyduję się na wjazd do lasu... Zastanawiam się tylko którędy, bo dzisiaj też specjalnie nie mam zbyt dużo czasu, chciałbym być w domu w okolicy 18...
Postanawiam "powtórzyć" wczorajszy popołudniowy przejazd...
Więc nasyp pomiędzy Beskidzką, a Wiosenną...

Ścieżka po nasypie :)
Ścieżka po nasypie :) © amiga

Dzisiaj jeszcze mała fota tunelu pod nasypem...
Tunel w nasypie kolejowym
Tunel w nasypie kolejowym © amiga

i gnam dalej..., kierunek stary Makoszowskie... skręcam przed nimi w kierunku ścieżki prowadzącej w kierunkach wschód-zachód... Dzisiaj interesuje mnie ten pierwszy kierunek - wschód... i Halemba...
Stawy Makoszowskie
Stawy Makoszowskie © amiga

Gdy jestem na miejscu staję przy pomniku
Wg informacji znalezionych na necie...:
"We wrześniu 1944 r. Niemcy utworzyli w obecnej dzielnicy Rudy Śląskiej, Halembie, obóz pracy przymusowej Althammer. W rzeczywistości znajdował się on w Starej Kuźni. Była to filia hitlerowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.
Około 500 więźniów pracowało przy budowie elektrowni.
Likwidacja obozu nastąpiła w styczniu 1945 r."

Filia hitlerowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau w Rudzie Śląskiej © amiga

i ruszam dalej... jakiś kilometr dalej również się zatrzymuję przy budynku  znanym jako leśny zameczek  lub jako byłą restauracja Schindlera.
Poniżej kilka informacji o tym miejscu

"W narożniku utworzonym przez ulice Mikołowską i Skargi można zobaczyć zabytkowy „pałacyk”, zwany w miejscowej tradycji „Waldschloss” (zameczek leśny). Prawda jest taka, że zameczkiem nigdy nie był – został zbudowany od razu jako piękna restauracja na przełomie XIX i XX wieku. Na starych mapach miejsce to jest porośnięte lasem. Na mapie z 1890 roku teren dzisiejszego „Waldschlossu” przecina droga, przy której pojawia się niewielki budynek. Dopiero na tym podkładzie mapowym, ale zaktualizowanym w roku 1929 możemy dojrzeć zniknięcie wspomnianego budynku, zmianę przebiegu drogi i istnienie już zabudowań „Waldschlossu”. Ten piękny obiekt po II wojnie światowej został upaństwowiony, później miał kilku właścicieli. Jego sala balowa pełniła funkcję hali produkcyjnej Spółdzielni Inwalidów „Zgoda”, część mieszkalna została zamieniona na biura."

Zameczek Leśny w Rudzie Śląskiej - Starej Kuźni
Zameczek Leśny w Rudzie Śląskiej - Starej Kuźni © amiga

Do domu daleko nie ma... za to zaskakują kwitnące drzewa, może nie to, że kwitną ale ich ilość :)
Wszystko kwitnie
Wszystko kwitnie © amiga

W domu... czasu niewiele... musiałem pognać do marketu, ale po drodze zauważam, obraz, czy może jakąś reprodukcję w jednym ze sklepów, czyżby taka czekała nas przyszłość?