wariant leśny...

Środa, 5 marca 2014 · Komentarze(0)
Gaba Kulka - królestwo i pół
Wieczór... pora wyjść... jest jeszcze jasno... w końcu raz udało się wyjść nieco wcześniej. Z góry wiem jak dzisiaj pojadę..., a przynajmniej tak mi się wydaje. Po pierwsze interesuje mnie możliwość przejazdu przez hałdę w Sośnicy. Jesienią postawili mi na trasie zasieli w postaci DTŚki. Nie wiem co zastanę...

Na szczęście okazuje się, że przejazd jest, nieco inaczej niż do tej pory..., ale da się myknąć centralnie przez plac budowy... jednak jadąc dalej mam wrażenie, że jest jakaś inna alternatywa dojazdu w to miejsce, ale to sprawdzę przy innej okazji... nie dzisiaj.
Na hałdzie sucho :), najbardziej bałem się błota... o w końcu po każdym deszczy część hałdy spływa, tworzą się bagniste jeziora...

Po drugiej stronie hałdy wjeżdżam w ul Oświęcimską w Makoszowach... i szok... wykopaliska trwają w najlepsze, ale... da się przejechać przynajmniej rowerem. Za to na starej hałdzie już nie jest tak różowo... dobre kilkaset metrów w błocie..., na tych filigranowych oponkach przejazd tędy to niezły wyczyn ;P

Zjeżdżając z hałdy odbijam w kierunku szlaku prowadzącego dookoła Halemby. W okolicach Starej Kuźni odbijam w kierunku Mikołowa, myślę o Stargańcu, jednak będąc w pobliżu decyduję się na zmianę trasy. Jadę na Rynek..., dawno mnie tam nie widziano...

Rynek w Mikołowie
Rynek w Mikołowie © amiga

Stąd przyjechałem i tam pojadę
Stąd przyjechałem i tam pojadę © amiga

Chwila na sesję i ruszam w kierunku na Podlesie, tam postanawiam przedostać się do ul Tunelowej jadąc w pobliżu stacji PKP. Ul Hortensji to kolejne miejsce wykopalisk... Naciskam mocniej na pedały i.... słyszę ssyk... Najechałem na coś.... jakiś ostry kamień... czy coś... w każdym bądź razie chwilę po najechaniu gdzieś poleciało w bok... Powietrze z koła znika w ciągu ułamków sekundy... Pozostało postawić rower do góry nogami i wymienić dętkę...
10 min. później ruszam dalej... do domu mam max. 4 km. Wjeżdżając w ul. ks. Wilczewskiego widzę, że coś tam się dzieje... kilka wozów strażackich, policja.... a ja odbijam i tak ciut wcześniej przez Kostki-Napierskiego w kierunki os.Odrodzenia...