Dookoła Panewnik

Piątek, 8 października 2010 · Komentarze(0)
Dzisiaj dzień wolny, a w zasadzie wolny do ok 13:00.
Pobudka ok 7:00. Telefon do Piotrka - Masz godzinę!.
Wyjazd ok 8:00 kierujemy się już standardowo na Piotrowice, trasa początkowo pokrywa się z trasą na Starganiec. Jednak po jakimś czasie odbijamy - plan jest nieco inny, po krótkiej jeździe musimy na chwilę zejść z rowerów i je poprowadzić, szukamy stawu dobrze widocznego z Google Earth-a, z poziomu ziemi niestety jest z tym nieco gorzej. Troszeczkę błądząc po lesie i robiąc zdjęcia runu leśnemu

dochodzimy/dojeżdżamy w końcu do stawu.

Tutaj po raz pierwszy odpoczywamy planując dalszą trasę. Wkrótce wychodzimy jednak na główną drogę i jedziemy dalej. Na ul. Owsianej mała niespodzianka - jest droga rowerowa, ciekawe co palił gość który ją planował ;)

Dalsza trasa prowadzi nas przez kolejne stawy - Radoszowy. Okolica robi na nas wrażenie więc kilka razy zatrzymujemy się i robimy zdjęcia kolejnym stawom.

Następnie kierujemy się wokoło kopalni i tu w pewnym momencie napotykamy małą niespodziankę

bunkier

Widać go z daleka, Piotrek postanawia go spenetrować, w między czasie robię kolejne zdjęcia.

Po chwili ruszamy dalej, trasa dość dziwna, i niestety nie ma mowy aby jechać na rowerze, prowadzimy je więc kilkaset metrów wzdłuż płotu kopalni. Wychodzimy wkrótce na "normalną" drogę tam natykamy się na kierowców ciężarówek czekających na węgiel, podejrzliwie się nam przyglądają, trudno ... musimy to wytrzymać. Jedziemy dalej, kierujemy się na "Uroczysko Buczyna". Jednak czas zaczyna mnie gonić więc się nie zatrzymujemy, chociaż żal bo okolica rewelacyjna. Nieco później krótka przerwa przy przejeździe kolejowym na Kokocińcu

i wkrótce ruszamy dalej przez starą Ligotę (szybkie zdjęcie pomnika),

Brynów i Ochojc. Jeszcze mała przerwa w kręceniu przy Lidlu (dostałem cynk, że skarpetki sportowe rzucili ;) ) i wracamy do domu.