Wyprawa wzdłuż zachodniej granicy z Karoliną - dzień 7

Wtorek, 25 czerwca 2019 · Komentarze(0)
Wyjazd z Wisełki nieco później, spacer o 22 chyba nas nieco zmęczył. Po szybkim śniadaniu wyjeżdżamy z Wisełki. Szkoda, że nie mieliśmy sposobności pożegnać się z przemiłymi właścicielami. Na drogach niewielki ruch... Informacje które wczoraj udzielili nam właściciele pensjonatu pomagają nam w trakcie drogi. Szybko mamy fajną rowerówkę.

Wczoraj po powrocie udało mi się jeszcze połatać dętki i zabezpieczyć porządnie oponę, ale... wiem jedno, przy pierwszej okazji kupię nową oponę, powinienem to zrobić jakieś 500 km temu ;), a nie niepotrzebnie się męczyć.

Docieramy dość szybko do Międzywodza, tutaj próbujemy objechać główna promenadę, ale ta miejscowość odstrasza. Smród kebabów a raczej przypalonego tłuszczu to nie to czego oczekiwałem, uciekamy stąd.  Za to nieco dalej w Dziwnowie wjeżdżamy na szlak, czy może ścieżkę wzdłuż morza po wydmach... Pomysł rewelacyjny, a my uśmiechnięci powolutku przemierzamy tą drogę. Wiemy, że za chwilę odbijemy wgłąb lądu, by zbliżyć się do Szczecina gdzie jutro koło południa odjedziemy pociągiem...

Znowu fajna droga rowerowa :)
Znowu fajna droga rowerowa :) © amiga
Do Dziwnowa już niedaleko ;)
Do Dziwnowa już niedaleko ;) © amiga
Nad Dziwną
Nad Dziwną © amiga
A może na plażę...
A może na plażę... © amiga
Niewielu spacerowiczów
Niewielu spacerowiczów © amiga
Nad Bałtykiem
Nad Bałtykiem © amiga
Takie coś w Polsce :)
Takie coś w Polsce :) © amiga
Ostatni raz zerkamy na polskie morze
Ostatni raz zerkamy na polskie morze © amiga

Wyjeżdżamy z Dziwnowa, pożegnawszy się na jakiś czas z Bałtykiem, jeszcze nad nie wrócimy, ale nie do Świnoujścia, nie do Międzyzdrojów, czy Międzywodzia... wolę bardziej spokojne okolice :) Np Wisełkę :)

Za Dziwnówkiem robimy krótką przerwę, na śniadanie, na wykonanie telefonu do Gliwic... Mija trochę czasu nim ruszamy dalej. Gdzieś przed Kamieniem Pomorskim widzimy reklamę sklepu rowerowego na ulicy Dworcowej. Gdy tam docieramy prócz objazdu miasta i zachwycania się niektórymi atrakcjami, przystajemy przy sklepie..

Krótki postój
Krótki postój © amiga
Coś tam siedzi na pieńku
Coś tam siedzi na pieńku © amiga
Katedra pw. Jana Chrzciciela w Kamieniu Pomorskim
Ratusz w Kamieniu Pomorskim © amiga
Kamień Pomorski - Baszta
Kamień Pomorski - Baszta © amiga

Pytam się o oponę zwijaną, a tutaj niespodzianka, dowiaduję się, że jestem pierwszym w tym roku który pyta o takie cudo... Sklep niby nieźle zaopatrzony, ale wybór opon jest niewielki, kupuję najdroższą jaka jest, firmy BlackStone. Nie znam jej, ale biorę co jest... Nie zakładam jej teraz szkoda czasu, być może na jakimś dłuższym postoju, a może na mecie. Zabezpieczenie dziury w oponie jest solidne. Nie spodziewam się, żadnej niespodzianki w drodze.

Dalsza droga jest trochę męcząca, to przez otwarty teren i wiatr z północy. Upał zabija... Marzymy o cieniu, o odpoczynku, męczący odcinek...

Bociany powoli dorastają :)
Bociany powoli dorastają :) © amiga
W drodze do Wolina
W drodze do Wolina © amiga
Mała przystań nad Dziwną
Mała przystań nad Dziwną © amiga
Może chwilę odpoczniemy tutaj?
Może chwilę odpoczniemy tutaj? © amiga
Kościół pw. Chrystusa Króla w Sibinie
Kościół pw. Chrystusa Króla w Sibinie © amiga
Trochę cienia
Trochę cienia © amiga
W oddali Wolin
W oddali Wolin © amiga
Zatrzymaliśmy się pod jedynym drzewem z możliwością zjazdu w okolicy...
Zatrzymaliśmy się pod jedynym drzewem z możliwością zjazdu w okolicy... © amiga
Pasażer na gapę
Pasażer na gapę © amiga
Wiatraki w okolicy
Wiatraki w okolicy © amiga
Szkoda, że teraz są passe
Szkoda, że teraz są passe © amiga
Analiza mapy...
Analiza mapy... © amiga

Gdy tylko nadarza się okazja, jest ławeczka przy krzyżu stajemy, pora posilić się, chwilę odsapnąć, napić się... Do Stepnicy gdzie mamy nocleg nie ma daleko... Ale obstawiam, że przy tej temperaturze zajmie nam to przynajmniej godzinę, Mapy pokazują, że niedługo powinniśmy dotrzeć do granicy lasu, tam nie powinno tak palić.

Pora skorzystać z ławeczki przy przydrożnym krzyżu...
Pora skorzystać z ławeczki przy przydrożnym krzyżu... © amiga
Nad Gowienicą
Nad Gowienicą © amiga

Lasy nas ratują, dla odmiany mamy spory zjazd, prawi do samej miejscowości. Tam wpierw odszukujemy nasz nocleg. Okazuje się, że to dość wypasiona willa. Sam pokój jest skromny, ale czysty i przyjemny. Do dyspozycji mamy 2 łazienki, wielką kuchnię, salon, itd... Jest też kilku mieszkańców, część to robotnicy pobliskiej fabryki IKEI. A część jak my to podróżni, zatrzymujący się tylko na chwilę. Po rozpakowaniu się i szybkiej inwentaryzacji postanawiamy pojechać na zakupy. Tutaj okazuje się, że sklepów jest kilka, w tym biedronka. Zakupy udają się. Dostajemy wszystko o czym marzyliśmy przez ostatnie kilka dni. Wracamy do willi. I pierwsze co to kąpiel i przygotowanie prania. Mamy do dyspozycji Pralkosuszarkę. Zostajemy przy praniu, a przy tej temperaturze ciuchy wysuszą się w kilka godzin... W między czasie zajmujemy się kolacją...

Fajny pomysł by rozdzielić pasy
Fajny pomysł by rozdzielić pasy © amiga

Wyjątkowo nie musimy szukać kolejnego noclegu, jednak na szybko omawiamy trasę dojazdową do Szczecina.. Wiele atrakcji nie będzie. Ale to co zwiedzimy to nasze :)

Padamy nieco wcześniej. Jutro musimy wcześniej wyjechać by zdążyć choć trochę zwiedzić Szczecin.

Część relacji jest na stronie PodPrad.info, opisany trochę innej perspektywy niż na blogach BS...