Zaświeciło słońce

Piątek, 20 lipca 2018 · Komentarze(1)
Jest coś koło 16:40, wychodzę, z przyzwyczajenia ubrałem wiatrówkę, muszę ją zdjąć, jest za ciepło, świeci słońce, niebo błękitne, usiane białymi obłoczkami. Ulewy się skończyły. Aż chce się jechać...
Łańcuch po porannym piaskowaniu chrzęści, ale nie chcę go smarować, jeszcze nie. Niech piasek odpadnie, później mycie i dopiero smarowanie będzie miało jakikolwiek sens.
Korci mnie by pojechać lasami, jednak obawiam się, że odcinki na hałdach będą mało przyjemne. Sporo błota, być może jakieś osunięcie, nie ryzykuję, raczej będę się trzymał asfaltów. W Zabrzu pakuję się w lasek Makoszowski i wiadukt przy DTŚce. Zaskakują zdjęte puzzle, są miejsca gdzie na całej szerokości brakuje kostek. 10 cm progi do pokonania, To chore. Na dokładkę pewnie nie zmieni się to do przyszłego tygodnia...
Niespodzianki na podjeździe na wiadukt
Niespodzianki na podjeździe na wiadukt © amiga
Słońce jeszcze wysoko
Słońce jeszcze wysoko © amiga
Na zjeździe z wiaduktu
Na zjeździe z wiaduktu © amiga
Za laskiem wyjeżdżam na szosy, ruch niewielki, wiatr w plecy, jedzie się niesamowicie szybko i przyjemnie, tylko ten łańcuch... cóż... jeszcze chwilę pocierpi... W Bielszowicach zamiast standardową trasą odbijam nieco inaczej przez Nowy Świat docieram do Skośnej, długi podjazd... Jednak dziwnie nie męczy, prędkość nie schodzi poniżej 20km/h. Później długi zjazd i zostaje kawałek lasem. Tutaj spore utrudnienia, masa kałuż, błota rozlewisk, zwalniam. Za to od stawów księżycowych znowu jest przyjemnie, tyle, że znowu jadę asfaltem ;)
W lasku Makoszowskim
W lasku Makoszowskim © amiga
Ta DDRka powinna być zlikwidowana, nie spełnia żadnych wymogów.
Ta DDRka powinna być zlikwidowana, nie spełnia żadnych wymogów. © amiga
Podjazd zaliczony
Podjazd zaliczony © amiga
Jakby trochę wilgotnie na ścieżkach w lesie
Jakby trochę wilgotnie na ścieżkach w lesie © amiga
Stawy księżycowe w okolicach Kochłowic
Stawy księżycowe w okolicach Kochłowic © amiga
Jeden ze stawów w lasach Rudzkich
Jeden ze stawów w lasach Rudzkich © amiga
Leśna ścieżka
Leśna ścieżka © amiga
W końcu z lasów wyjeżdżam na Kokocińcu. Pogoda dopisuje, nie chcę za bardzo skracać trasy, tak więc kręcę nieco dookoła, chcę przejechać się nowym wariantem DDRki w Ochojcu. Chcę w końcu zobaczyć na ile to rozwiąże problemy.
Leśny staw przed Kokocińcem
Leśny staw przed Kokocińcem © amiga
Ścieżka na terenie bazyliki w Panewnikach
Ścieżka na terenie bazyliki w Panewnikach © amiga
Chwila zadumy
Chwila zadumy © amiga
Bazylika w Panewnikach
Bazylika w Panewnikach © amiga
Niby jest lepiej, piękny równy asfalt, ale zmiana organizacji gdy raz są to 2 drogi jednokierunkowe, później znowu jednokierunkowe po jednej stronie drogi będzie powodował chaos. Zastosowanie tych zmian jeżeli rowerzyści będą się trzymać przepisów powinno rozwiązać problemy bezpieczeństwa na Tyskiej, ale... normą jest to, że na jednokierunkowych DDRkach i tak ruch odbywa się w 2 kierunkach. Potrzebna by była akcja policji, przez kilka dni powinni uświadamiać bikerom, że coś tutaj się zmieniło, że znaki, oznaczenia jednak do czegoś służą. Na tą chwilę z mojego punktu widzenia jest to krok do przodu. Nie jest zbyt wielki, przebudowie powinny ulec pozostałe fragmenty rowerówki. Zmuszanie  do przejeżdżania kilkukrotnie z prawej na lewo i z powrotem, zmiana DDRki z 2 kierunkowej na jednokierunkową i odwrotnie spowoduje kolejne problemy. Będą inne, ale będą...
Nowe rozwiązanie DDRki na Ochojcu...
Nowe rozwiązanie DDRki na Ochojcu... © amiga
W sumie powinno być bezpieczniej przy takim wariancie DDRki.
W sumie powinno być bezpieczniej przy takim wariancie DDRki. © amiga
Do domu docieram zmęczony, ale szczęśliwy... Dzień dobrze wykorzystany :)