Wtorek wieczór

Wtorek, 6 grudnia 2016 · Komentarze(0)

Chwila po 17, siedzę na rowerze, pogoda nieco się zmieniła... delikatnie prószy śnieg, jest na plusie, wiatr chyba z północy, ale bardzo słaby. Cały jeden stopień na termometrze... :) Jest ciemno... słońce zaszło dobre 90 minut temu :(
Ruch na drogach niewielki, ale obawiam się, że może być ślisko, jak temperatura spadnie, może być nieciekawie, ale oczywiście nie spojrzałem na prognozę przed wyjazdem... Chcę jak najszybciej dojechać do domu, nie do końca mam ochotę na jazdę po głównych drogach, jednak do lasu też nie chcę wjeżdżać...
Trochę prószy śnieg
Trochę prószy śnieg © amiga
Przejeżdżam przez lasek Makoszowski, pod koniec czuję, że jadę po lodzie... mam wrażenie, że jednak opony mnie nieco ratują, słyszę jak kolce trą o podłoże. Docieram tyłami do Kończyc i wracam na standardowy szlak.
Ciemno wszędzie
Ciemno wszędzie © amiga
Zamiast śniegu zaczyna padać delikatny deszcz, może to bardziej mżawka... spoglądam na termometr, temperatura się utrzymuje na delikatnym plusie.  Na Wirku trafiam w chwili gdy zamykają szlabany... pociąg jest jeszcze daleko, mija dobre 5 minut gdy mogę jechać dalej, trochę wystygłem... ale mam podjazd na mrówczą górę, gdy dojeżdżam do szczytu widzę gęstą mgłę... w chwili gdy w nią wjeżdżam wiem, że nie jest pochodzenia naturalnego, to smrodlawy smog...  fuj... Nie wiem czym tutaj ludzie palą... chyba trupami...
Lekko mży w Bielszowicach
Lekko mży w Bielszowicach © amiga
No i zamknęli przejazd
No i zamknęli przejazd © amiga
To nie mgła... to smog w Kochłowicach
To nie mgła... to smog w Kochłowicach © amiga
Od Kochłowic pozostało około 10 km, rowerówka nieprzejezdna, korzystam z jezdni... co mi zrobią... ;) Im bliżej domu tym jest mi lepiej, wiem, ze niedługo się ogrzeję, chociaż źle i tak nie ma . Przy Famurze krótki postój i jeszcze jeden tuż przed domem.
To białe po prawej to rowerówka
To białe po prawej to rowerówka © amiga
W Piotrowicach przy Famurze
W Piotrowicach przy Famurze © amiga
W domu spoglądam na prognozy... zastanawiam się co jutro... mogą być spore opady śniegu, ale czy aby na pewno? Zobaczymy